^Back To Top

Polska meblarską potęgą

WoodicaMoże nie kopiemy piłki tak dobrze jak Brazylijczycy czy Hiszpanie, może nie latamy w kosmos tak często jak Amerykanie, może nie posiadamy najszybszych pociągów na świecie, ale jedno jest pewne: Polska jest jednym z najważniejszych państw, które zajmują się meblarstwem. Nasze meble eksportowane są na cały świat. W globalnym rankingu wyprzedzają nas tylko: USA, Niemcy, Chiny i Włochy. Oznacza to, że w Europie mieścimy się na podium, zajmując trzecie miejsce. Meble, które opuściły granice naszego kraju i udały się do nowych, zagranicznych właścicieli w 2014 roku osiągnęły 8 mld € wartości. Ciekawy jest fakt, że aż 90% polskich mebli trafia na eksport. Świadczy to o docenieniu jakości rodzimych mebli, a także polskich producentów przez zagraniczną klientelę.

Zalety polskiej branży meblarskiej

1) Tradycja – meble wykonujemy od lat, historia polskiego meblarstwa zaczęła się już w średniowieczu, a dokładniej w XV wieku w Krakowie. Umiejętności często przekazywane są z pokolenia na pokolenie, więc młodzi ludzie od najmłodszych lata mają styczność z drewnem.

2) Doświadczenie – na chwilę obecną mamy ponad 500-letnie doświadczenie w produkowaniu mebli. Pół tysiąclecia to potężna ilość czasu. Nie zmarnowaliśmy go, ale zdobywaliśmy umiejętności potrzebne do wykonywania mebli najwyższej jakości.

3) Profesjonalizm – stolarze, którzy zdobyli wykształcenie w Polsce są cenionymi na świecie fachowcami. Są pożądani przez europejskie firmy. Posiadają wiedzę i umiejętności, które wymagane są przy tworzeniu pięknych i trwałych mebli.

4) Solidność - Nasze meble charakteryzuje wysoka jakość wykonania i dbałość o najdrobniejsze szczegóły, a także wykorzystanie materiałów najwyższej jakości.

5) Technologia – idziemy z duchem czasu, nie stoimy w miejscu. Posiadamy nowoczesne zaplecze maszynowe, w miarę możliwości modernizujemy zakłady, kupujemy zaawansowane technologicznie urządzenia i maszyny, które pomagają w osiągnięciu zadowalających rezultatów.

6) Pracowitość – kochamy to co robimy, robimy to co kochamy. Nie leniuchujemy gdy trzeba pracować. Wkładamy w pracę serce, umysł i czas, a osiągnięte przez nas efekty zyskują aprobatę klientów.

7) Ceny – nasze meble są o wiele tańsze niż niemieckie, czy włoskie, a przy tym nie ustępują im jakością.


Rosnące zapotrzebowanie

Ciągły rozwój świata i rosnący dobrobyt społeczeństw skutkuje rosnącym zapotrzebowaniem na porządne meble. Eksportujemy je na cały świat, szczególnie dużo do krajów Unii Europejskiej. Najwięcej mebli wysyłamy do Niemiec, Francji czy Wielkiej Brytanii. Odbiorcami mebli są także m.in. kraje afrykańskie, a także państwa Zatoki Perskiej. Od kilku lat ilość wysyłanych tam mebli stopniowo wzrasta. Najwięcej mebli trafia do Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Arabii Saudyjskiej i Kataru. Powszechnie wiadomo, że mieszkańcy tych krajów cenią sobie luksus. Wybierają polskie meble, ponieważ są one wysokojakościowe, a przy tym funkcjonalne i piękne.


Problem branży

Największym problemem, z którym borykają się zakłady meblarskie, mimo że eksportujemy ogromną ilość mebli, jest nierozpoznawanie polskich marek przez zagranicznych klientów. Aby zmienić ten stan, należy zastosować doraźne środki – dodatkowo poprawią  one kondycję polskiego meblarstwa, a nasz kraj będzie mógł się piąć na sam szczyt tej gałęzi gospodarki. Niewiele firm sprzedaje swoje produkty sygnując je logo swojej firmy. Niewielu podkreśla kraj pochodzenia. Te dwie rzeczy można w prosty sposób zmienić. Kolejnym sposobem jest pojawianie się polskich producentów na krajowych i międzynarodowych targach meblarskich. To niepowtarzalna okazja do poszerzenia grona klientów o osoby z kraju i z zagranicy, przedstawienia swojej oferty oraz ugruntowania pozycji na rynku. Z całych sił trzymam kciuki za rozwój naszej polskiej meblarskiej potęgi.

Kuba Srebrzyński

Autor: Kuba Srebrzyński

O autorze: Kuba Srebrzyński - student II roku filologii polskiej w Uniwersytecie Pedagogicznym im. KEN w Krakowie.

Dołącz do Kuby Srebrzyńskiego na Google+

Strona: www.woodica.pl